NDESO KETEMU BULE

Posted: April 26, 2011 in Humaniora

Mbak Sum, dara asal Tegal bermaksud untuk memutuskan hubungan dengan kekasihnya bernama William, seorang bule dari Amerika. Akan tetapi dia tidak sanggup untuk bertemu muka dengan kekasihnya. Lalu mbak sum menulis surat dengan berbekal pengetahuan bahasa inggris yang ala kadarnya dan kamus tebal di atas mejanya.

Isi suratnya sebagai berikut:

hi Wiliam, with this leter i want to give know you (Hai William dengan surat ini saya ingin memberitahu kamu)

I WANT TO CUT CONNECTION US (SAYA INGIN MEMUTUSKAN HUBUNGAN KITA)

I have think this very cook cook ( saya telah memikirkan hal ini masak- masak)

my friend speak you play fire under me (teman saya bilang kamu bermain api di belakang saya)

i don’t want you play play with my liver ( saya tidak mau kamu bermain main dengan hatiku)

and know we was not can together again (dan sekarang kita sudah tidak bisa bersama lagi )

don’t follow follow me again (jangan ikut ikuti saya lagi )

safe walk Wiliam…(selamat jalan William)

girl friend of your liver (kekasih hatimu)

Sumiyati

Tinggalkan Balasan

